Project V1
Witajcie drodzy czytelnicy.
Od momentu przybycia do stanu, miałem jeden cel zakupu pojazdu. Pojazd ten był moim wymarzonym jeszcze za czasu jak pierwszy raz zobaczyłem jego premierę 2015.
TEORIA
2 kwietnia 2015 roku, na salonie motoryzacyjnym w Liberty City, ogłoszono, że Benefactor Schalgen GT zdobył prestiżowy tytuł World Performance Car of the Year 2015.
Pojazd posiada charakterystyczne dla aut tylnonapędowych proporcje, z długą maską z dodatkowymi wybrzuszeniami, przesuniętą do tyłu kabiną, dużymi kołami oraz szerokim pasem. Samochód otrzymał aktywny spojler, którego ustawienie uzależnione jest od prędkości i trybu jazdy. Całość nadwozia wieńczy dyfuzor ze zintegrowanymi rurami wydechowymi. Nadwozie zostało wykonane w 90% z aluminium, tylną klapę wykonano ze stali, a przedni odcinek podłogi z magnezu.

TUNING
Zamysłem tunerskim tego projektu był zaprezentowany w 2020 roku najmocniejszy wariant Benefactor Schalgen GT pod nazwą Black Series. Samochód napędza 730-konny, podwójnie doładowany silnik typu V8, który został wyposażony m.in. we wzmocniony wał korbowy. Jednostka napędowa rozwija 800 Nm momentu obrotowego pomiędzy 2000 a 6000 obr./min. Pojazd rozpędza się do 100 km/h w 3,2 sekundy (pojazd europejski dlatego jednostki też), z kolei 200 km/h osiąga w czasie poniżej 9 s. Prędkość maksymalna GT Black Series wynosi cos około 325km/h, czyli około 200mph.
Tak więc kupiłem wersję podstawową i zacząłem “kolekcjonować” części. Oczywiście nie sam, a z pomocom warsztatu na Mirror Park, czyli Mirror Park Garage obecnie Los Santos Customs. Pod opieką pani Avy, samochód stawał się coraz bardziej podobny do wersji, którą sobie wymarzyłem.
Pod kątem wizualnym, Benefactor Schlagen GT “Black Series” otrzymał cały pakiet aerodynamiczny, począwszy od zderzaka przedniego ze spliterem (obecnie trwają przemyślenia nad zmianą jego na wersję z dokładką w drugim kolorze) wraz z “wąsami”, przebudowany próg z dokładką i skróconym wydechem, tylni zderzak z dyfuzorem z carbonu wraz dodatkami w drugim kolorze, następnie został przeprojektowany dach i zastąpiono go lżejszym materiałem (carbon) i na koniec regulowany spoiler z carbonu.
Mój model nie ma zmienionych felg z przyczyn estetycznych, żadna felga nie pasuje mi do ogółu
Koszt samochodu to $100.000
Koszt modyfikacji mechanicznej to od $56.000 do $62.000 (zależy od warsztatu i czy umiecie rozmawiać)
Koszt modyfikacji wizualnej to kolejne jakieś $30.000
GALERIA
P.S. Następny pojazd będzie z innej części globu 🙂